Topic-icon Frage Norwegian dud entering the forum

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7 Jahre 3 Monate her #1 von GD300
Norwegian dud entering the forum wurde erstellt von GD300
old account, but i have never postet here before. lets hope english language can do, because my german is rather poor.

I am 43 yeard, with wife and two boys. After we visited Iceland in 2010, we have always dreamed of travelling back
When i was at a christmas party yesterday at one of my best friends, he invited us to come back to Icland next summer.

And why not ?

We have used a towed caravan for all our trips the last 10 years, but we are dreaming of getting a nice offroadcamper, like an Exkab, Tischer or similar. Our problem is that we are 4pcs, so space will be a problem.....
I think that a Defender 130 or maybe a Japaneese 4door pickup can do, but it will for sure be crowded.

Any suggestions are welcome. My main goal is to buy a Excab, they look rather nice. I have no idea about the price level.....

Hopefully you guys have lots of information to add....

( and i will work on my german language skills, i promise.... )

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7 Jahre 3 Monate her #2 von BiMobil
BiMobil antwortete auf Norwegian dud entering the forum
Hallo GD 300

:welcome: im Forum

Mein Englisch wird schlechter sein wie dein Deutsch .
Ich antworte auf Deutsch .

ExKab und Tischer kann man nicht vergleichen .

Für Touren um die Ringstraße und einigen Abzweigen ist eine kleine Tischer o.k.
Fürs Hochland eher die ExKab , die ist ein vielfaches robuster .

Defender 130 oder jap. DoKa ???

Defender 130 ist der wesentlich robustere , allerdings ohne Komfort .
Die jap. DoKa sind mit 4 Personen und Kabine überladen .
(da ändert auch eine Auflastung auf 3,5 t nichts )

Gruß Rudi
ISUZU DMax 2,5 l , 163 PS mit BiMobil 220 Selbstausbau
seit 1988 Pick up / seit 1989 mit Kabine

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7 Jahre 3 Monate her - 7 Jahre 3 Monate her #3 von GD300
GD300 antwortete auf Norwegian dud entering the forum
meine deutsche Sprache ist nicht ganz stabil..... so i will continiue to use english ich glaube.

Maybe a mix is OK ?

Eine Exkab oder Geogar is meine klare favorit..

I sold my Defender 110" 3months ago, i loved it for its utillityarian concept, but the comfort was horrible. Now i have a Discovery 2002 and a RangeRover , that is much better comfortable...

And: since i plan to go all over the higlands, a concept that will need us to use the ring-road is just not in the question...

Eine VW Amarok sind also aine alternative, ich glaube dieser auto is grosser wie die japaner-alternativen ?
Letzte Änderung: 7 Jahre 3 Monate her von GD300.

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7 Jahre 3 Monate her #4 von BiMobil
BiMobil antwortete auf Norwegian dud entering the forum
Alternative

www.offroadtechnik.de/archives/category/...mp/produkte_minicamp

Hardtop - Version als Festmontage ( ohne Boden )

Gruß Rudi
ISUZU DMax 2,5 l , 163 PS mit BiMobil 220 Selbstausbau
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7 Jahre 3 Monate her #5 von GD300
GD300 antwortete auf Norwegian dud entering the forum

BiMobil schrieb: Alternative

www.offroadtechnik.de/archives/category/...mp/produkte_minicamp

Hardtop - Version als Festmontage ( ohne Boden )


www.offroadtechnik.de/preisliste/preisli...inicamp-und-zubehoer

Ich falsch, oder der Preis eines solchen Mini-Camper rund 5000EUR?
Gibt es eine leere Kabine?


es ist wirklich recht günstig ...

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7 Jahre 3 Monate her #6 von BiMobil
BiMobil antwortete auf Norwegian dud entering the forum
die Kabine ist leer
Montage als Hardtop ohne Boden

plus Zubehör wie

Isolierung , Innenverkleidung , Zeltbahn ,Türe

Gruß Rudi
ISUZU DMax 2,5 l , 163 PS mit BiMobil 220 Selbstausbau
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7 Jahre 3 Monate her #7 von holger4x4
holger4x4 antwortete auf Norwegian dud entering the forum
Hi and welcome to the Forum :welcome:

If you want to go real offroad with 4 persons, maybe Defender 130 is the best choice from the european pickups. Or you look for an US Pickup 2500 HD like the RAM powerwagon.
With a Amarok or the ot´her well konwn Pickups from Nissan,Isuzu, Toyota, Ford.. you will get in trouble with the max load and you need to invest more into bigger wheels, higher suspensions and so on.

The Offroadtech Camper is only a Hardtop, so you stand on the metal of the rear bed. It is only tho upper aluminium part with door and tilit-up roof. No insulation, no interior. This you need to build on your own. And I am questioning if you find enough space for 4 persons to sit there, cook at rainy weather and find enough space for sleeping.

If you look for Tischer, Nordstar,.. this you can't compare. They are more comfort orientated, but it is nothing for real offroad like going across the hills in Iceland. Take a look what cars the locals are driving...

Gruß, Holger
Iveco Daily / Jeep Renegade 4xe
Meine Wohnkabinen sind verkauft, der Pickup auch. Das aktuelle Mobil kann hier besichtigt werden.

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7 Jahre 3 Monate her #8 von GD300
GD300 antwortete auf Norwegian dud entering the forum
US cars are not common in Norway anymore, due to tax regulations.
Very expensive, due to their massive engines....

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7 Jahre 3 Monate her #9 von holger4x4
holger4x4 antwortete auf Norwegian dud entering the forum
What about your GD300 with roof tent? This is ideal for offroad!

Gruß, Holger
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7 Jahre 3 Monate her #10 von GD300
GD300 antwortete auf Norwegian dud entering the forum
300GD sold in 2011. Roof tent did not suit me too much in hars weather conditions... Too much hazzle with all the straps, parts, bits etc. And nowhere to stay, when having a break, coocking lunch etc..

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7 Jahre 3 Monate her #11 von GD300
GD300 antwortete auf Norwegian dud entering the forum
can anyone explain about the construcion of the Exkab ?
Is it a aluminium-stringerwork, covered with alu-plates and insulated on the inside ?

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7 Jahre 3 Monate her #12 von holger4x4
holger4x4 antwortete auf Norwegian dud entering the forum
The Excab construction is pure aluminium, with square aluminium posts and flat or "Riffelblech" on the outside.
Look here, you can look a bit inside: www.offroadtechnik.de/wp-content/uploads...cktur-1flugelig1.jpg
You can and sould insulate that with 20 or 30mm insulation and apply an interior cover.

You need to distinguish between the Excab and the Minicamp.
Minicamp is like a hardtop, without bottom. So if you fit some Furnituer in, it is not so easy to dismount it.
The Excab is a completly closed cabin with bottom and can be taken off the pickup. But you loose a bit of space and have more weight.

Gruß, Holger
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7 Jahre 3 Monate her #13 von GD300
GD300 antwortete auf Norwegian dud entering the forum
what i suspected: can anyone give some price examples of the Exkab ?

It should be possible to do similar in a local workshop - lots of skilled fabricators theese days due to the crisis in the oil & gas market...

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7 Jahre 3 Monate her - 7 Jahre 3 Monate her #14 von Jupp!
Jupp! antwortete auf Norwegian dud entering the forum
Mein Englisch ist auch nicht stabil ,aber wenn ich den ersten Beitrag verstanden habe dann geht es um Island mit Hochland und 4 Personen in einem Auto! Da bleibt meiner Meinung nach nicht viel Auswahl , in Island spielt sich das meiste in der Kabine ab !
Nach meiner Meinung sind Doppelkabiner mit Kabine für 4 Personen nicht Hochland geeignet!
Einzig einen großen Defender mit ensprechender Kabine könnte ich mir vorstellen. Es kann doch nicht sein das wir ständig hier warnen vor DOKA mit großer Kabine und in Island soll es gehen ! Einzig so was könnte ich mir vorstellen ! Ist aber nur :Meinung:

Kann aus eigener Erfahrung sagen , 1,5 Kab. und Tischer 260 sind nicht wirklich Hochland geeignet !

Isuzu D - Max mit Tischer 260
guenther-becker.jimdo.com/

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Letzte Änderung: 7 Jahre 3 Monate her von Jupp!.

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7 Jahre 3 Monate her #15 von holger4x4
holger4x4 antwortete auf Norwegian dud entering the forum
Excab is a separate company www.exkab.de/ building the complete cabin but the metal work is comming from Ortec.
Maybe another expierienced metal worker can build someting similar, but the details are important so that sealing is perfect and the roof closes propperly... it is not so easy as it looks on the first glance ;-)

Gruß, Holger
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7 Jahre 3 Monate her #16 von lio
Auf der Exkape eite steht zur Isolierung volgendes:
Innenausbau:

"Zur Isolierung verwenden wir 30mm starke Isolierung, die vollflächig verklebt wird.

Für die Verkleidung verwenden wir eine 2mm Aluminiumverbundplatte."


Zitat aus www.exkab.de/so-fing-alles-andie-exkabfakten.html#die-exkab

Liebe Grüße
Lioba

Nissan Navara D40
Tischer 200 H

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7 Jahre 3 Monate her #17 von GD300
GD300 antwortete auf Norwegian dud entering the forum
Ungeeignet ist nicht das gleiche wie das noch etwas besser geeignet ist...

I Think a doka can do, but of course, packing, driving experience etc will also have great influence.

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7 Jahre 3 Monate her #18 von GD300
GD300 antwortete auf Norwegian dud entering the forum

Holger4x4 schrieb: Excab is a separate company www.exkab.de/ building the complete cabin but the metal work is comming from Ortec.
Maybe another expierienced metal worker can build someting similar, but the details are important so that sealing is perfect and the roof closes propperly... it is not so easy as it looks on the first glance ;-)


glauben Sie mir, Arbeitsplätze für die Offshore-Industrie arbeitet, weiß, was sie tun....


gebrauchte Ortec Profile auch Rahmen oder einfach nur Ihre Einrichtung?

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7 Jahre 3 Monate her #19 von holger4x4
holger4x4 antwortete auf Norwegian dud entering the forum
Ortec uses only standard materials, but they do a real good work. I had already 2 Topcovers for my pickups from them.
If you go to your offshore guys, take care that they do not build too heavy and solid! 2mm aluminium on the outside is enough, do not use 6mm or something like that, then your payload is gone!

If you look for a "normal" Doublecab pickup, don't forget that the load space is only 1,50m long. If you want to sleep with 4 persons inside, 2 can sleep in the roof bed, but the other 2 need enoug lenght to sleep. So you need to have about 50cm overhang!
So you will end up with something like Jupp posted.

Gruß, Holger
Iveco Daily / Jeep Renegade 4xe
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7 Jahre 3 Monate her #20 von GD300
GD300 antwortete auf Norwegian dud entering the forum

Holger4x4 schrieb: If you look for a "normal" Doublecab pickup, don't forget that the load space is only 1,50m long. If you want to sleep with 4 persons inside, 2 can sleep in the roof bed, but the other 2 need enoug lenght to sleep. So you need to have about 50cm overhang! .


I do not understand this, is it not normal to sleep AXROSS the axis of the car ?
The camper could be around 185cm wide, making rom for the beds across the "sitting / dining " area ?

Or is the floor possible to use to sleep for 1 of the youngest ?

( must be honest to say that i have no idea... just typing the ideas that fall into my head... )

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